سنگ مصنوعی و نما ساختمان

در حرفه ساختمان سازی، به بخش بیرونی ساختمان، نما می‌گویند. نمای یک ساختمان، مهمترین بخش در امر طراحی یک ساختمان می باشد. در واقع نمای یک ساختمان، چاچوبی برای طراحی بخش های دیگر ساختمان و حتی دکوراسیون داخلی می باشد. در برخی کشور ها در خصوص نما و تغییر آن در یک ساختمان، قوانین سخت و ناهمواری موجود است چراکه برخی نما های ساختمان ارزش تاریخی دارند. نمای ساختمان می بایست سه توقع و انتظار را برآورده نماید که شامل 1-حفاظت و عایق 2-ایجاد ارتباط بیرون و درون 3-معرفی و نمای کلی شهری بودن می باشد.
fdd.jpg
توضیحات

نخستین وظیفه نما، حفاظت در برابر همه تهدیدات بیرونی از جمله جوی است. وظیفه دیگر نما، ایجاد ارتباط بین درون و بیرون می باشد. به عبارت دیگر ورود نور و هوا به درون ساختمان را تأمین نماید و از سویی دید خوب و مناسبی را به محیط بیرون از ساختمان داشته باشد. همچنین نمای یک ساختمان معرف روحیات اهل ساکن آن است و به طور کلی مردمان آن منطقه است.

 

امروزه همانند هر چیز طبیعی که نمونه مصنوعی آن نیز در بازار موجود است؛ طراحان ساختمان، برای سنگ نیز نمونه مصنوعی تولید کرده‌اند و این بدین معناست که در بازار سنگ ساختمانی، در کنار سنگ های طبیعی، سنگ مصنوعی نیز به چشم می‌خورد که البته از بازار بسیار خوبی نیز برخوردار می‌باشد و حتی گاهی سنگ مصنوعی به عنوان رقیبی جدی برای سنگ طبیعی بشمار می‌آید.

 

هرچند عنوان سنگ مصنوعی، نخست این ذهنیت را به وجود می‌آورد که این نوع از سنگ، کاملا دست ساز و ساختگی است و در آن عنصری و یا جزئی طبیعی موجود نیست؛ اما توجه به این نکته ضروری است که سنگ مصنوعی در واقع از سنگ های طبیعی ساخته می‌شود. سنگ مصنوعی از ترکیب قطعات و خرده سنگ های طبیعی، سیمان، مواد پلیمری و چسب های حاوی رزین تولید می‌گردد. سنگ مصنوعی ایده‌ای مبتکرانه برای کاربرد سنگ های ضایعاتی طبیعی است که تا پیش از تولید سنگ مصنوعی، بی‌استفاده بودند.

سنگ مصنوعی از نظر ظاهر، شاید هیچ تفاوتی با سنگ طبیعی نداشته باشد. با توجه به اینکه سنگ مصنوعی ساخته دست بشر است؛ در هنگام تولید آن، همه شرایط، از جمله شرایط محیطی و شرایط انسانی مدنظر قرار داده می‌شوند. این بدان معناست که در تولید سنگ مصنوعی، شرایط محیطی مکان استفاده سنگ مصنوعی و نیز علایق و سلیقه های فردی ملاک قرار می‌گیرند.

مهمترین ویژگی‌های سنگ مصنوعی، وزن کم و در نتیجه نصب آسان و همچنین قیمت بسیار مناسب می‌باشند. استحکام بالا، تنوع در رنگ، عدم جذب آب و غیره از دیگر ویژگی‌های سنگ مصنوعی است که این نوع سنگ را یکی از بهترین سنگ ها، در بین انواع سنگ های ساختمانی گردانیده است. مهمترین کاربرد سنگ مصنوعی، نمای سنگ ساختمان می‌باشد. همچنین از سنگ مصنوعی در نما‌های داخلی، کفپوش، سنگ فرش، تزئینات و غیره نیز استفاده می‌شود.

سنگ مصنوعی نانو سمنت پلاست قیمت سنگ آنتیک لیست قیمت سنگ دکوراتیو نصب سنگ آنتیک

ستون سنگ مصنوعی قیمت ستون تاج سنگ نما رومی نصب و برش سنگ ستون و نرده طراحی کلاسیک سنگ مصنوعی قیمت هر متر مربع سنگ آنتیک نصب سنگ ویلا آجر نما سنگ مصنوعی

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا نظرات خود را برای ما ارسال کنید تماس با ما