انواع خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست

خط تولید مکانیزه نوع A:

خط تولید مکانیزه قابلیت تولید 200 مترمربع محصول سنگ مصنوعی سمنت پلاست در یک شیفت کاری را دارد.

این سیستم قابلیت ارتقاء و تبدیل به سیستم اتوماسیون را دارد.

خط تولید مکانیزه قابلیت تولید بیش از 300 نوع محصول سنگ مصنوعی سمنت پلاست را دارد و جهت تولید 200 مترمربع محصول در یک شیفت کاری 6 نفر کارگر ساده مورد نیاز خواهد بود.

حداقل فضای مورد نیاز برای این خط تولید 300 مترمربع است و برق مصرفی آن حداقل 32 آمپر سه فاز می باشد.

مصرف آب واحد حداکثر 1000 لیتر در یک شیفت کاری و میزان مصرف گاز یا گازوئیل فقط جهت گرمایش سالن در زمستان است.  

     

خط توليد نیمه اتوماتیک نوع B :

تفاوت عمده این خط تولید با خط تولید نوع A در ظرفیت تولید آن می باشد.

در خط تولید نیمه اتوماتیک 350 مترمربع محصول سنگ مصنوعی سمنت پلاست در یک شیفت کاری تولید می شود. کلیه بارگیری مواد داخل میکسر ها و تخلیه و خروج مواد درون قالبها بصورت ماشینی انجام می شود همچنین میکسر این سیسیتم به حسگرهای دقیق لود مجهز بوده که وزن لحظه ای مواد درون میکسر را گزارش میدهد، کنترل این سیستم توسط مانیتور 7 اینچ مجهز به سیستم PLC انجام میگیرد.

 این خط تولید قابلیت تولید  بیش از 300 نوع محصول سنگ مصنوعی سمنت پلاست و همچنین تولید انواع مختلف چسب های ساختمانی را دارا میباشد. .

حداقل فضای مورد نیاز برای خط تولید نیمه اتوماتیک با احتساب انبار مواد اولیه و محصول نهایی 400 مترمربع می باشد و برق مصرفی آن حداقل 50 آمپر سه فاز می باشد.

                                                                                                                                                       

                   

خط تولید اتوماتیک نوع C :

 خط تولید اتوماتیک قابلیت تولید 500-400مترمربع محصول سنگ مصنوعی سمنت پلاست به همراه قابلیت شبیه سازي سنگ مرمریت و گرانیت در هر شیفت کاری را دارا میباشد. بارگیری ماسه، سیمان سفید و خاکستری، رنگها، رزین و آب به داخل میکسر به وسیله دستگاه با وزن مشخص که توسط سیستم مجهز PLC که از قبل فرموله شده انجام می شود.

در این خط تولید، محاسبه میزان مصرفی مواد اولیه به عهده اپراتور و بعد از مشخص شدن مقدار مواد اولیه به صورت دستی وزن ها را وارد کرده و با دکمه استارت کار تولید به صورت اتومات انجام میشود.

تخلیه مواد به درون قالب به وسیله دستگاه و با نظارت اپراتور انجام میشود.

در خط تولید اتوماتیک هفت جلسه آموزش دانش فنی و تکنولوژی های مختلف صنعت ساختمان ( تکنولوژی و فرمول تولید چسب بتن ، چسب کاشی و چسب ساختمانی ، افزودنی بتن و افزودنی شیمی ساختمان ، آموزش و تولید سنگ مصنوعی مهندسی رزینی(شبه کورین) ارائه می شود.

حداقل فضای مورد نیاز برای خط تولید اتوماتیک با احتساب انبار مواد اولیه و محصول نهایی 500 مترمربع می باشد و برق مصرفی آن حداقل 50 آمپر سه فاز می باشد.

                                        

                             

خط تولید تمام اتوماتیک نوع D:

خط تولید تمام اتوماتیک سنگ مصنوعی سمنت پلاست ظرفیت تولید 500 مترمربع سنگ مصنوعی سمنت پلاست، تولید 2 تن چسب و صنایع شیمیایی ساختمان و قابلیت تولید100 متر مربع FRC و همچنین انواع سنگهای مهندسی ، سنگ کابینت ، سینک یکپارچه... در هر شیفت کاری را دارد.

 تابلو کنترل مرکزی و سیستم تعیین دوز مصرف مواد اولیه و مواد پلیمری، سنسور تشخیص واکنش و آنالیز سنگ مصنوعی سمنت پلاست ، سیستم لود افزودنی سنگ سمنت پلاست و مواد اولیه مورد نیاز ، باسکولرهای کششی و فشاری و ... از جمله امکانات ویژه این سیستم می باشد.

خط تولید تمام اتوماتیکقابلیت تولید انواع مختلف سنگ مصنوعی سمنت پلاست ، سنگ مصنوعی نمای ساختمان جهت دکوراسیون داخل و خارج ساختمان، انواع سنگ پله و زیر پله نانو سمنت پلاست ، سنگ قرنیز ، انواع کفپوش و موزائیک آنتیک سنگ مصنوعی سمنت پلاست ، قابلیت تولید انواع چسب کاشی خمیری و پودری ، چسب بتن و مکمل بتن ،و ... چسب های ساختمانی و رزین و افزودنی بتن و مواد شیمی ساختمان ، تولید سنگ مصنوعی مهندسی رزینی( شبه کورین)، سنگ کابینت، سینک یکپارچه و ... را خواهد داشت.

امکانات ماشین آلات خط تولید سنگ مصنوعی اتوماتیک :
  • لود مواد اولیه بصورت تمام اتوماتیک بهمراه قابلیت تشخیص کیفیت مواد
  • قابلیت انتخاب  فرمول های اختلاط مواد توسط كامپیوتر مرکزی با صفحه 10 اینچ لمسی
  • قابلیت انتخاب فرمول های متنوع رنگ و ثبت دوز های مصرف گوناگون
  • امکان گزارش دهی مرتب از فرآیند تولید و قابلیت ارتباط با کامپیوتر و اینترنت ، موبایل های اندروید ، و ثبت در هیستوری دستگاه
  • قابلیت اصلاح و تنظیم دستورات و باینری های دستگاه بصورت آنلاین
  • اسکن اتوماتیک (25 اسکن در ثانیه توسط امواج ماکروویو) از مخلوط جهت تشخیص واكنش های شیمیایی و پلیمری ، تعیین و لود دوز مصرف مواد اولیه
  • تشخیص آماده شدن مخلوط و فرمان اتوماتیک به دریچه های خروج مواد
  • امکان تولید سنگ FRC و انواع چسب  ساختمانی
  • تزریق اتوماتیک مخلوط درون قالب بصورت همزمان توسط دو دریچه پنوماتیکی با کمترین ضریب خطا با استفاده از كامپیوتر 7 اینچ لمسی
  • شستشو اتوماتیک بهمراه تصفیه اولیه خروجی

                              


 

شركت سنگ مصنوعی سام سنگ با هدف گسترش سطح كاربردی سنگ های مصنوعی سمنت پلاست، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و راه اندازی واحد های كوچك تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست در قالب طرح كارگاهی و زودبازده ، همچنین ارائه ماشین آلات اتوماسیون ، نیمه اتوماتیک و خط تولید اتوماتیک سنگ مصنوعی سمنت پلاست نمود .


از تمامی علاقمندان و سرمایه گذاران در صنعت ساختمان دعوت به همكاری می شود


 

دوره آموزش سنگ مصنوعی نانو سمنت پلاست

از خدمات آموزشی این دوره های انتقال تكنولوژی می توان به موارد زیر اشاره كرد:

انتقال دانش فنی ساخت بیش از 350 طرح مختلف از سنگ های نما و ساختمانی

ارائه فرمولاسیون های مختلف تولید انواع کفپوش ها و موزائیک های آنتیک با کاربردهای گوناگون

ارائه تکنیک های مختلف جهت ایجاد خصوصیات ویژه در محصولات سنگ مصنوعی سمنت پلاست جهت کاربردهای خاص

ارائه فرمولاسیون بیش از 150 رنگ کاربردی جهت تولید صنعتی

انتقال كامل فرمولاسیون تركیبات طبیعی رنگ در سنگهای مرمریت ، گرانیت و تراورتن

√  آموزش مفاهیم استاندارد های ملی ، بین المللی در زمینه صنعت سنگ ساختمانی و طریقه آزمون

انتقال فرمول ساخت رزین های مخصوص این صنعت با ابزار ساده صنعتی

آموزش افزودنی های سنگ مصنوعی سمنت پلاست با توجه به شرایط محیطی و طریقه عمل آوری محصول

آموزش ساخت رزین های براق و مات سنگ های طبیعی و سنگ مصنوعی آنتیك ، با خصوصیات آنتی یووی و ...

مشاوره، طراحی،تامین و راه اندازی تمامی ماشین آلات این صنعت

روش های پیشرفته ساخت محصولات به حالت فوق سبک  و سبک سازی جهت نمای داخل و خارج ساختمان

  آموزش تولید انواع چسب های آماده نصب سنگ ساختمانی

آموزش تولید انواع چسب های پودری ساختمان جهت مصارف گوناگون

آموزش تولید انواع آب بند ها ، و پودر های بندکشی رنگی و آنتی باكتریال ، خمیر درزگیر ، جهت مصارف خاص

آموزش تولید انواع پرایمر ها ، جهت نصب سنگ های آنتیک ، رنگ آمیزی ساختمان ، ضد شوره و ضد آب کننده گچ و غیره

خدمات گارانتی، پشتیبانی و تامین قطعات بهمراه مشاوره و تامین مواد اولیه


1. متریال مصرف شده در سنگهای مصنوعی سمنت پلاست چه می باشد؟

سنگدانه های طبیعی عمل آوری شده، نوع خاصی از سیمان، مواد شیمیایی و پلیمری و رنگدانه های معدنی مواد تشكیل دهنده سمنت پلاست می باشد.

2. رنگ های بكار رفته روی محصولات دارای چه كیفیتی است؟

تمامی رنگ های بكار رفته منشا معدنی و طبیعی دارند و بصورت كاملا عمقی می باشد و در مغز محصولات وجود دارند این رنگ ها كاملا مقاوم در برابر نور خورشید و عوامل جوی می باشند.

3. آیا برشكاری و سوراخ كاری روی این سنگ ها امكان پذیر است؟

برش و سوراخ كاری همانند سنگ های طبیعی توسط صفحه گرانیت بر و مته الماس امكان پذیر می باشد و در مراحل انجام این عملیات هیچ گونه پریدگی و لغزش وجود ندارد.

4. نحوه نصب سنگ مصنوعی سمنت پلاست روی كف و دیوار به چه شكل می باشد؟

هیچ گونه شرایط و تخصص خاصی برای نصب این سنگها وجود ندارد و كاملا شبیه به نصب سنگ طبیعی است و با روش های معمول شامل دوغاب ریزی و چسب كاشی انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب سنگ های آنتیک و کفپوش های سمنت پلاست ، از قسمت دریافت فایل ، کاتالوگ راهنمای نصب نما و کفپوش های آنتیک را دانلود و مطالعه فرمائید.

5. قدرت چسبندگی عمودی (دیوار) این محصول در مقایسه با سنگهای طبیعی و سرامیك به چه شكل می باشد؟

بسیاری از سنگ های طبیعی بعلت منشا آهگی قدرت چسبندگی بسیار پایینی دارند و اصطلاحا بدون اسكوپ قابل نصب نمی باشند و همچنین سرامیكی ها نیز بخاطر منشا رس، قدرت چسبندگی ضعیفی دارند ، علاوه بر آن به دلیل اینکه ضریب انبساط و انقباض این محصولات با بتن پشت محصول متفاوت می باشد به مرور زمان خود را از بدنه ساختمان جدا می نمایند ، اما در مورد سنگهای سمنت پلاست بخاطر وجود مواد معدنی و طبیعی و سیمان ، قدرت چسبندگی به دوغاب سیمان و چسب فوق العاده بالا بوده ، و به دلیل اینکه ضریب انقباض و انبساط این محصولات بسیار نزدیک به بتن پشت محصول می باشد به مرور زمان خود را از بدنه ساختمان جدا نخواهند نمود.

6. یخبندان و شرایط بد جوی در مناطق سردسیر چه تاثیری روی سنگهای نصب شده دارند؟

یخبندان و ذوب یخ در مناطق سردسیر عموما باعث ترك های موئینه و شكست و تخریب روی سنگهای طبیعی می شود؛ در نتیجه نصب سنگ طبیعی نما در مناطق سردسیر عموماً توصیه نمی شود اما در محصولات سمنت پلاست بعلت مقاومت دمایی بالا و تحمل یخبندان تا 50 درجه سانتیگراد زیر صفر (با توجه به شرایط نصب استاندارد) براحتی می تواند در مناطق سردسیر جایگزین سنگ های طبیعی شود.

7. لیز و لغزنده بودن سطح سنگ های كفپوش سمنت پلاست در مقایسه با سرامیك ها به چه شكل می باشد؟

سرامیكها داری لعاب ضد آب می باشد در نتیجه سطح بسیار لغزنده ای دارند و در مكان های مرطوب باید كاملا با احتیاط تردد شود در صورتی كه بعلت نفوذ آب 3% در سمنت پلاست، در شرایط مرطوب اصطکاک ایجاد می شود و جلوی لغزنده بودن سطح محصول را می گیرد.

8. آیا برای استفاده از سنگ مصنوعی سمنت پلاست در نمای بیرون ساختمان نیاز به پوشش های رزین و لاك جهت غیر قابل نفوذ كردن سنگ می باشد؟

در استفاده از سنگهای طبیعی تراورتن و آنتیك در نماهای بیرونی ساختمان جهت غیر قابل نفوذ كردن رطوبت و عدم ایجاد تیرگی در سطح سنگ از پوشش های رزین و لاك بی رنگ استفاده می شود اما درسنگ مصنوعی  سمنت پلاست بعلت نفوذ بسیار پایینتر از سنگ های فوق، هیچ نیازی به اجرای پوشش و لاك نمی باشد.

9. وزن سنگ های سمنت پلاست نسبت به سنگهای طبیعی به چه شكل می باشد؟

وزن مخصوص سنگ مصنوعی سمنت پلاست 2200 كیلوگرم در هر مترمكعب و سنگ های طبیعی عمدتا 2700 كیلوگرم در هر مترمكعب می باشد كه نشان دهنده سبك تر بودن در مقایسه با سنگهای طبیعی می باشد. همچنین این محصولات قابلیت سبک سازی تا جرم حجمی 1100 کیلوگرم بر متر مکعب ، برای نما های بیرون ساختمان را دارا می باشند.

10. در چه بخشی از ساختمان نمی توان از سنگ مصنوعی سمنت پلاست استفاده نمود؟

در مناطقی با رطوبت دائمی همانند استخر و حمام استفاده از سنگ توصیه نمی شود در سنگهای طبیعی تحت تاثیر رطوبت دائمی مواد معدنی بسطح كشیده می شوند و این پدیده بصورت شوره زدگی روی سطح سنگ بروز می كند كه این مورد در سنگهای سمنت پلاست نیز بشدت صادق می باشد و معمولا در چنین مناطقی استفاده از سرامیك ها بعلت لعاب ضد آب توصیه شده است.

البته قابل ذکر است ، در صورتیکه بخواهید میتوان جذب آب این محصولات را نیز صفر نمود. این فرآیند پس از تولید محصول می باشد.

11. بطور خلاصه مزایای استفاده از سنگهای سمنت پلاست نسبت به سنگ طبیعی چه می باشد؟

هزینه بمراتب ارزانتر، مقاومت دمایی و یخبندان بالا و امكان استفاده در مناطق سردسیر، تنوع و رنگ بندی بالا و امكان تعریف رنگ، مقاومت نفوذ رطوبت بالاتر از بسیاری از سنگ های طبیعی، نصب آسان و كم هزینه تر از سنگ های طبیعی بخشی از مزایای استفاده از سنگ های مصنوعی سمنت پلاست می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قسمت مشخصات فنی محصولات بازدید بعمل آورید.

12. چگونه می توانیم سنگ مصنوعی سمنت پلاست اصلی را از سمنت پلاست تقلبی تشخیص دهیم؟

جهت اینکه سنگ مصنوعی سمنت پلاست تقلبی را شناسایی نمائید میتوانید به نکات ذیل توجه نمائید:

ملاحظه شده است که برخی از تولید کنندگان محصولات تولیدی خود را با نام و تحت لیسانس شرکت سام سنگ ارائه می نمایند ، لذا جهت شناسایی چنین مواردی می توانید با شرکت سام سنگ تماس حاصل کرده و از اینکه شرکت و یا شخص مورد نظر تحت لیسانس این شرکت می باشد یا خیر ، مطلع گردید.

همچنین ، می توانید با گرفتن نمونه از محصولات شرکت تولیدی ، و کسب نتایج آزمایشگاه های همکار استاندارد ، و مقایسه نتایج با مطالب سایت شرکت سام سنگ نیز از این امر مطلع گردید.

روش دیگر و ساده شناسایی این واحد ها ، وجود سنگریزه و یا سیم های مفتول در پشت محصول آنها می باشد. این امر به دلیل افزایش مقاومت چسبندگی در کوتاه مدت می باشد ، در صورتیکه محصولات سمنت پلاست نیازمند اینگونه موارد نبوده و قدرت چسبندگی آنها بسیار بالا می باشد.

13. آیا امکان طراحی و تولید محصولات جدید و خاص با توجه به سفارش مشتری وجود دارد؟

بله ، تنوع و ابعاد محصولات در تکنولوژی سنگ مصنوعی سمنت پلاست محدود نمی باشد. کلیه طرح ها تا ابعاد 2 متر عرض و 3 متر طول تا ضخامت 20سانتیمتر قابلیت تولید خواهد داشت. علاوه بر آن در این تکنولوژی محدودیت در طرح ، و یا مشابه سازی از سنگ های طبیعی (مرمریت ، گرانیت ، تراورتن و ... ) و رنگ وجود نداشته و همگی قابلیت تولید خواهند داشت.

14. چرا سنگ های مصنوعی سمنت پلاست ، در مقابل یخبندان تا این اندازه مقاوم هستند؟

چندین دلیل برای این امر وجود دارد که ما به برخی از آنها اشاره می نمائیم.

استفاده از مواد پلیمری در زنجیره مولکولی مواد معدنی ، ایجاد تراکم سطحی با استفاده از راهنمایی مواد نانو به سطح محصول ، عدم وجود حفره های ریز میکروسکوپی در بافت داخلی سنگ (تراکم مولکولی بسیار بالا) ، افزودنی های نانو جهت ضد یخ شدن محصولات و ...

15.چرا باید بخشی از دوره های آموزشی تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست در آزمایشگاه و کارخانه سام سنگ اجرا گردد؟

جهت آموزش کلیه مفاهیم تکنولوژی سنگ مصنوعی سمنت پلاست و همچنین محصولات چسب های ساختمانی نیاز به دستگاه هایی از جمله : دستگاه ویسکوزیته متر ، میکسر آزمایشگاهی کوچک ، دستگاه oven ، دستگاه مقاومت خمش ، دستگاه مقاومت فشاری و کششی ، دستگاه اسلامپ سنج ، ترازو های با دقت هزارم گرم ، خط کش و کولیس های کالیبراسیون شده و ... می باشد . آموزش تمامی موارد مربوط به این تکنولوژی ها الزامی می باشد ، در صورتیکه واحد تولیدی (متقاضی تکنولوژی) نیازمند صرف هزینه های گزاف این چنین ، جهت آموزش ، نخواهد داشت.

بصورت کلی میتوان به دلایل ذیل اشاره نمود :
- ارائه ساختار کلی تولید با حضور مستقیم در خط تولید فعال و استفاده از تجربیات اپراتور و کارگران خط تولید
- آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی و آزمون های استاندارد و آموزش تجهیز آزمایشگاه در واحد تولیدی جهت اخذ استاندارد های ملی
-آشنایی با نحوه چیدمان لوازم و بخش های مختلف و همچنین تشخیص نیاز ابزارها جهت کاهش هزینه های راه اندازی
-آشنایی با شیوه های تولید صنعتی در حجم انبوه
- آشنایی با سبک و شگردهای فروش با حضور در واحد اداری و فروش سام سنگ
- آشنایی با شرایط مختلف آب و هوا و کنترل واکنش های شیمیایی در تمامی مناطق کشور در صورت تغییر جغرافیایی محل تولید متقاضی
- ارائه فرمولاسیون های مختلف مواد پلیمری با استفاده از مشابه سازی شرایط آب و هوایی و تست های مربوط به آن و ...

16. تفاوت دستگاه های موجود در تکنولوژی ساخت محصولات بتنی و سنگ های مصنوعی  سمنت پلاست چیست؟

با توجه به محدودیت زمانی جهت ایجاد یکسری از مشخصه های فیزیکی و ظاهری در تکنولوژی سمنت پلاست ، نیاز به ویبریشن هایی می باشد که در مدت زمان کم مشخصات مورد نیاز این محصول را بتوان با آن ایجاد نمود . در صورتیکه در تولید مصنوعات بتنی و موزائیک های ویبره ای این محدودیت زمانی وجود نداشته و به همین علت میزهای ویبریشن در عرض کم و با طول زیاد ساخته می گردد. مدت زمان ویبریشن در بتن معلوم و محدود نمی باشد به همین علت این میزهای ویبره دارای ضربات حمل کننده و افقی می باشند و قالب های لاستیکی به همراه مواد در مدت زمان بین 3 – 5 دقیقه به انتهای ویبریشن منتقل شده و جمع آوری می گردند.

در سمنت پلاست نیاز به طول ضربه ، زاویه ضربه ، فرکانس ، میزان قدرت ضربه ، دامنه ارتعاش و... خاصی می باشد که ویبریشن های موجود در بازار توانائی ایجاد این ارتعاشات را نخواهند داشت . مثال : ضربات در دستگاههای ورتیکال ویبریشن مخصوص سمنت پلاست بصورت عمودی بوده و به همین علت نیاز به کارگری جهت جابجائی قالب ها در سطح طول ورتیکال ویبریشن می باشد.

میکسرهای موجود در بتن توانائی تخلیط مواد چسبنده و با سایش بالای سمنت پلاست را ندارند. میکسرهای بتن در ساخت مواد سمنت پلاست ، نهایتاً مواد سمنت پلاست را حمل کرده ، جارو نموده و دور خود می چرخانند. در اینصورت با نداشتن تخلیط در مواد ، واکنش های شیمیایی و پلیمری انجام نگرفته و تولید سمنت پلاست غیر ممکن می گردد. برخی از ترکیبات سمنت پلاست ، غیر حلال  بوده در نتیجه با استفاده از خاصیت میکسرهای سانترفیوژ و مواد نانو بافت مولکولی آنها شکسته شده و تبدیل به حلال می گردند.

17. چرا هزینه سربار و تولید در محصولات سمنت پلاست نسبت به محصولات مشابه پائین می باشد؟

در این تکنولوژی نیاز به ایجاد میزان حرارت محیط و یا نیاز به دستگاههای خشک کن نمی باشد ، این محصولات نیاز به دمای خاصی جهت انجام عمل آوری نیازمند می باشند که کنترل میزان دمای مواد با استفاده از ترکیبات نانو و پلیمری صورت می پذیرد.

در تولید محصولات سمنت پلاست به علت استفاده از ترکیبات نانو خاص نیاز به انجام کیورینگ ( حمام بخار ) و یا آبیاری محصول نمی باشد.

در تولید محصولات سمنت پلاست نیاز به عملیاتی همچون ساب ، صیقل کاری ، بتونه کاری و دستگاههایی جهت عملیات پس از تولید نمی باشد . جهت براق بودن محصولات ، هنگام ترکیبات مواد ، عملیات خاص صورت پذیرفته و مات و یا براق بودن آنها پس از تولید نمایان است . مدت زمان عمل آوری در تکنولوژی سمنت پلاست بین 10 الی 24 ساعت می باشد .

ترکیبات رنگی و یا رگه های خاص یا مشابه سازی از سنگ های طبیعی ( مرمریت و گرانیت ) همگی در زمان تولید بوده و در هنگام تخلیط مواد صورت می پذیرد و بعد از آماده شدن مواد ، قالب گیری صورت گرفته و دپوی مواد به همراه قالب انجام شده و بعد از عمل آوری از قالب ها باز شده ، بسته بندی می گردند و آماده مصرف می باشند و نیاز به دپوی محصول جهت افزایش مقاومت در این محصول نمی باشد.

18. فرق خط تولید دستی و اتوماتیک چیست؟

در خطوط دستی ، تعیین دوز مصرف مواد بوسیله اپراتور تولید صورت میگیرد ، لود مواد توسط کارگران به صورت دستی می باشد.ملاحظه انجام واکنش های شیمیایی و پلیمری بوسیله حواس پنجگانه توسط اپراتور صورت گرفته و پس از انجام واکنش های مربوطه مواد لود می گردد . پس از آماده سازی این مواد در دامپر قرار گرفته و به پای میز ویبره حمل می گردد. بعد از حمل مواد در کنار ورتیکال ویبریشن ، مواد در قالب ها ریخته شده و وزن میگردند ، بعد از آن مدتی ویبریشن می گردند و جمع آوری شده و در محل مورد نظر دپو می گردند.

به علت انسانی بودن تولید در شیوه دستی ، کیفیت و میزان حجم تولید به اپراتور و نیروی انسانی وابستگی شدید  و رابطه مستقیم خواهد داشت . تعداد نیروی کار برای تولید 150 متر مربع ، 8 نفر خواهد بود در صورتی که خط تمام اتوماتیک 600 مترمربع را با 5 نفر تولید می کند.

19. نحوه عملکرد ماشین آلات اتوماتیک سنگ مصنوعی سمنت پلاست به چه صورت می باشد؟

انتخاب فرمول مواد توسط اپراتور انجام خواهد شد ( چه محصول و چه رنگی و با چه نوع سبک تولیدی ) ، تعیین دوز مصرف مواد به وسیله کامپیوتر تعیین می گردد . مواد اولیه مورد نیاز لود شده و با استفاده از سنسور پیشرفته این فرایند 25 الی 30 بار در ثانیه اسکن شده و در هنگام انجام واکنش های شیمیایی و پلیمری مواد بعدی به مخلوط اضافه می گردد . پس از آماده شدن ، مواد در انتقال دهنده تخلیه شده و تا پای دریچه های قالب گیری حمل می گردد . در قسمت قالب گیری با توجه به نوع محصول و قالب ، مقدار وزنی مواد بصورت اتوماتیک در قالب ها تخلیه شده و روی ویبریشن ، مدت زمان معین را ویبره گشته و جمع آوری می گردد.

به علت اسکن دقیق ، لود مواد به صورت اتوماتیک ، تشخیص واکنش ها توسط دستگاه و... کیفیت محصولات در اتوماتیک یکپارچه می باشد . تعداد نیرو جهت تولید 4 الی 5 نفر برای ظرفیت تقریبی 500 متر مربع در شیفت می باشد. و 2 – 3 نفر نیروی انسانی برای انجام کارهای بسته بندی و بارگیری نیاز می باشد.

20-وزن محصولات تولیدی در مقایسه با سنگ طبیعی چگونه است؟

جرم حجمی تقریبی سنگ های طبیعی حدود 2800 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

جرم حجمی سنگ های تراورتن 2500 کیلوگرم ، بتن 2300 – 2400 کیلوگرم و جرم حجمی محصولات سمنت پلاست از 1100 الی 2200 کیلوگرم در متر مکعب بسته به نوع و کاربرد محصولات می باشد.

سمنت پلاست در جرم حجمی 1500-1700 کیلوگرم بر متر مکعب جهت مصارف خاص که نیاز به مقاومت بیشتر است، تولید می شود و جرم حجمی 1100 کیلوگرم بر متر مکعب برای نماهای بیرون ساختمان با جذب آب کمتر از 3% می باشد و بهای تمام شده در این محصولات با توجه به سبک سازی صورت گرفته از حالت جرم حجمی عادی پائین تر است و این تکنولوژی بی نظیر سمنت پلاست را نمایان می سازد زیرا جهت سبک سازی در صنایع دیگر از موادی استفاده می گردد که کیفیت محصول در آنها بسیار پائین بوده و علاوه بر آن با توجه به سبک سازی 20 الی 30 درصدی وزن محصول ،  بهای تمام شده بسیار بالا می باشد.

21. به چه ابعدادی از سوله جهت استقرار و تولید نیازمندیم؟

فضای تولیدی در خطوط دستی 200 متر مربع برای تولید و 100 متر مربع برای فضای انبار و دپوی محصول می باشد.

در خطوط اتوماتیک فضای مورد نیاز ، 400 متر مربع جهت تولید و 200 – 300 متر مربع برای انبار توصیه می گردد. میزان فضای اشغال شده توسط دستگاه تولیدی 50 متر مربع می باشد و مابقی فضای تولیدی جهت دپوی محصول برای عملیات عمل آوری ، انبار قالب ، قسمت بسته بندی و ... می باشد.

ارتفاع سقف سالن در خطوط دستی به اندازه 3 متر از کف کافیست و در خطوط اتوماتیک ارتفاع از کف تا سقف در محلی که خط تولید نصب می گردد 5/5-6 متر ( استاندارد ) می باشد.

22. کیفیت تولیدات به چه عواملی بستگی دارند؟

کیفیت سمنت پلاست فقط در یک ماده معدنی خاص و یا یک دستگاه یا ترکیبات پلیمری و نانو خلاصه نمی گردد ، بلکه در کیفیت محصول همه عوامل تولیدی نقش خواهند داشت که این عوامل عبارتند از :

جنس خاک و یا مواد معدنی دیگر ، نتیجه آزمایشات و استاندارد لازم در زمینه آن ، نوع و میزان ارتعاشات ویبریشن ، خاصیت میکسر و قدرت تخلیط مواد سمنت پلاست ، ترکیبات پلیمری و نانو ، قالب های مخصوص تولید سمنت پلاست و ...

به دلیل زنجیره بودن عوامل موثر در کیفیت ، چنانچه هر یک از عوامل این زنجیره ( مواد اولیه ، ماشین آلات ، رزین ، قالب ها و ... ) رعایت نگردد کیفیت مطلوب بدست نخواهد آمد.

بطور مثال :

قالب های تولیدی شرکت سام سنگ با استفاده از مواد 100% نو پلیمری تهیه می گردند. در صورتیکه مواد بازیافتی در قالب ها استفاده گردد ، کیفیت محصول مورد نظر از لحاظ براقی و مات بودن محصول تغییر می کند و عوامل دیگری در کیفیت مواد اولیه تهیه شده و تکنولوژی اختلاط و عمل آوری محصول

23. دلیل انتقال دانش فنی و تکنولوژی سنگ مصنوعی سمنت پلاست چیست؟

شرکت سام سنگ ، اولین تولید کننده محصولات سنگ مصنوعی سمنت پلاست در کشور ، مبتکر و مخترع سنگ های مصنوعی سمنت پلاست و تنها ارائه دهنده ماشین آلات اتوماتیک می باشد. و هدف این شرکت جهت ارائه تکنولوژی به متقاضیان شامل موارد ذیل می گردد:

1- افزایش میزان تولید روزانه محصولات سمنت پلاست با توجه به ظرفیت مناطق مختلف کشور با پیش بینی گسترش واحد تولیدی توسط متقاضی تکنولوژی

2- همکاری با زیر مجموعه ها در تهیه و ارائه محصول در زمان کمتر به مشتریان عمده و خرده در سراسر کشور و کشورهای همسایه

3- تک نرخی کردن محصول با استفاده از ایجاد سیستم فروش یکپارچه در سراسر کشور

4-تامین مواد پلیمری و نانو با بهای کمتر ، با استفاده از افزایش مصرف این ماده توسط زیر مجموعه ها

5- طراحی قالب ها و بسط و گسترش محصولات متنوع با همکاری نمایندگان تکنولوژی

6- تامین نیاز هموطنان در نقاط مختلف توسط نزدیکترین واحد تولیدی به مشتریان بالقوه

7- زمینه سازی و گنجاندن جایگزینی محصولات سنگ طبیعی با محصولات سمنت پلاست

8- جایگزینی موزائیک های کنونی با سنگفرش و موزائیک های سمنت پلاست و حذف موزائیک های سنتی و بی کیفیت با محصولات با کیفیت

9- فرهنگ سازی دکوراسیون داخلی و بیرونی و زیبا سازی شهر ها

10- و .........

در صورتیکه سوال شما در این بخش پاسخ داده نشده است در بخش تماس با ما سوال خود را مطرح کنید.

لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر ،  با شماره 09129377893 تماس بگیرید ((( ارسال مشخصات و لیست قیمت در)))

گالری